איך לדאוג שיהיה אינטרנט אלחוטי בכל הבית?

אינטרנט אלחוטי אינו מותרות. הוא מוצר ושירות בסיסי בסל המוצרים והשירותים החיוניים ביותר. רבים מאוד יתקשו לתאר שגרת חיים ועבודה תקינה בלעדיו. בבתים רבים יש מחשבים אחדים, ולכל גולש יש צרכים ורצונות שונים. רשת אלחוטית איכותית ומהירה מאפשרת לכל המשתמשים ליהנות מגלישה רציפה ולהתקשר עם כל מי שהם זקוקים לקשר עמו.

אינטרנט אלחוטי תקין מחייב שלושה רכיבים בסיסיים:

  1. נתב (ראוטר) – הרכיב המרכזי של הרשת והמנהל אותה. המידע מגיע אליו מהמודם של החברה המספקת את התשתית.
  2. מתג (סוויץ’) – רכיב המוזן מן הנתב הראשי. מתג מאפשר חיבור במקביל של ער ארבעה מחשבים במקביל. הנתב הוא מעין צומת ראשית של מידע והוא המכשיר שבאמצעותו מכוונת תנועת המידע בין המחשבים.
  3. מגדיל טווח (Access Point) – מאפשר, באמצעות אות אלחוטית שאותה הנתב משדר, להרחיב את טווח הקליטה בבית למתחמים שונים בו שבהם אין קליטה בכלל או שהקליטה בהם נמוכה (כגון בממ”ד).

על מנת להבטיח שגרה תקינה, חשוב שיהיה לנו אינטרנט אלחוטי בבית. לשם כך, עלינו להיזקק לשני דברים חיוניים והכרחיים: ספק תשתית לאינטרנט וספק שירות לו. חברות שונות מציעות שירות ייעודי זה וחלקן שירות המשלב את שתי התשתיות. בדרך כלל, בארון החשמל או בארון ייעודי וייחודי מותקנת קופסת מיתוג ממנה מתחברים, באמצעות שקעים וכבלים ייעודיים, אל המודם ואל הנתב (ראוטר) המותקן בבית. באמצעות תשתית אלחוטית של WI-FI ניתן להתחבר מכל מחשב, נייד או נייח, אל האינטרנט.

איך למקסם את פוטנציאל התשתית האלחוטית?

כדי למקסם את הפוטנציאל של התשתיות, חשוב להגדיר ולאפיין את פרופיל השימוש של כל אחד מהמשתמשים הייעודיים ברשת האינטרנט. רצוי לעשות זאת באמצעות בעל מקצוע, אשר ייעוץ שייתן לכם יאפשר ליצור בבית את תשתית האינטרנט האלחוטי היעילה ביותר.

אם הדירה קטנה ואין בה מחשבים רבים, סביר להניח שהמחשב קרוב לנתב, מן הסתם לא תידרשו לכיסוי רחב יותר שמתאפשר באמצעות התקנים נוספים; כיסוי ה- WI-FI שמספק הנתב הבסיסי עשוי בהחלט להספיק. על פי רוב ספקיות השירות, מספקות את התשתית הבסיסית הזולה והפחות איכותית ביחס לחלופות המוצעות בשוק.

מי שרוצים להתקין את התשתית בעצמם צריכים להקפיד ולוודא שציוד הקצה מתאים לסוג התשתית שברשותם וכי מהירות החיבור של הנתב (ראוטר) שברשותם תהיה לפחות במהירות חיבור האינטרנט שאותו רוכשים מספקית השירות

כאשר האינטרנט הוא כלי וסביבת העבודה שלכם, חשוב לוודא כי התשתית רחבה וחזקה מספיק למקסם את פוטנציאל הגלישה הן מבחינת האיכות, הם מבחינת הקיבולת והן מבחינת המהירות. מהירות העברת הנתונים כמו גם טווח הקליטה של הרשת עשויים להתברר כנתונים קריטיים לביצוע עבודה באיכות ובמהירות הנדרשת. בכל מקרה, רצוי לרכוש נתב שניתן לחברו הן לחיבור קווי והן חיבור אלחוטי.

ייעוץ מקצועי למקסום התועלת של הרשת

אתם לא אמורים לשמש שפני הניסוי לכן כדי לוודא כי אתם רוכשים ציוד ייעודי מתאים לצרכים ולדרישות שלכם מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיסייעו לכם לתכנן באופן מיטבי את הרשת הביתית לאחר אפיון והגדרת הצרכים והרצונות שלכם, הדיירים.

חשוב לדעת: ניתן לרכוש מתאמים מיוחדים שאפשר באמצעותם להעביר את חיבור האינטרנט על גב רשת החשמל הביתית. עושים זאת על ידי חיבור המתאם לשקע בקיר ומחברים כבל רשת בינו ובין הנתב. יש גם מתאמים שמעבירים את חיבור האינטרנט על גב רשת הטלפון או כבלי הטלוויזיה המובלעים מאחורי הקירות. בדירה בעלת קומות אחדות יש צורך בשימוש במגדילי טווח ובמתאמי רשת על מנת להרחיב את טווח הקליטה מעבר לנתב המרכזי.

אינטרנט אלחוטי משחרר את דיירי הבית מהתלות בתקשורת חוטית. הוא מאפשר עבודה על מחשב בכל מקום בו. מגדילי טווח אלחוטיים, שאותם ניתן למקם בתווך שבין מיקום הנתב המקורי לבין המקום שבו המשתמש באינטרנט גולש. מגדילי טווח ניתן להשיג בחנויות למחשבים ולציוד נלווה.

מבחן עלות תועלת

כאמור, עבור רבים אינטרנט אלחוטי הוא כלי עבודה חשוב ולכן נגישות וזמינות של תשתיותיו היא אפוא תנאי הכרחי עבורם. עלות ההתקנה של התשתית הנדרשת היא על פי רוב עלות חד פעמית, אלא במקרים שבהם שדרוג התשתית נדרש ואז ניתן לרכוש מגדילי טווח שעלותם לא גבוהה. אינטרנט אלחוטי מאפשר גלישה רציפה באתרים בכלל ובאתרי שיחות וידאו בפרט, הורדת קבוצים ושיתופם, העברת דיבור ותכניות טלוויזיה (כמו גם צפייה בסרטים) על גבי רשת האינטרנט.

עלות התקנת תשתית לאינטרנט אלחוטי היא זניחה ביחס לתועלת העצומה והמתמשכת שניתן להפיק ממנה.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support