איך מתקינים רשת אלחוטית בבית?

רשת אלחוטית בבית מאפשרת ניצול מרבי ומיטבי של עבודה על מחשב מכל מקום בו. היא מייתרת את הצורך להתאים את עצמנו למקום מסוים נגיש לתשתית הקווית. רשת אלחוטית מאפשרת כידוע גלישה במחשב בכלל ועבודה בו בפרט בכל מקום שבו ניתן להתחבר אל רשת אלחוטית. ניתוק התלות הבלתי נמנעת בתשתית הכבלים הכובלת פותח אפשרויות בלתי נדלות, שאינן תלויות- מקום

מחשבים ניידים מגיעים כיום כשיש בהם התקן תקשורת אלחוטי כך שניתן להתחבר בקלות לרשת אלחוטית באמצעות WIFI. מי שעובדים עם מחשב נייח או שהמחשב הנייד שלה ם ישן יידרשו לכרטיס חיצוני עם חיבורים כגון USB PCI, PCMCIA.

לכל אחד מסוגי החיבורים יתרונות וחסרונות: ההתקן הרווח בשימוש הוא USB. הוא נוח אבל עם זאת צורך אנרגיה רבה ועלול לרוקן את הסוללה. על אף תפוצתו הוא נחשב לבלתי יציב ואמינותו פחותה.

השיטה הרווחת והנפוצה ביותר היא חיבור המחשבים הביתיים אל האינטרנט באמצעות נתב (ראוטר) שבתוכו מודם. לנתב יש כניסה לשימוש באינטרנט וכניסות אחדות לרשת. המערכת שבה משתמש הנתב היא NET. לאחר שמתקינים את כרטיס הרשת בוחרים נתב המאפשר חיבור אלחוטי בין מחשבים אחדים בבית וכך מתאפשרת, הלכה למעשה הקמת רשת מחשבים ביתית.

מענה מיטבי לכל הגולשים בבית

רשת זו נותנת מענה לדיירי הבית, בכך שמי מהם שעובד עם מחשב ורוצה או צריך לגלוש באינטרנט יכול לעשות זאת באופן חופשי בכל מקום בבית ובכל זמן נתון שהוא.

קיימים סוגים אחדים של נתבים השונים זה מזה בזהות היצרן, בסוגי החיבורים, בדגם, במחיר, באופן השילוב של המודם במגוון החלופות של הפורטים הזמינים ועוד.

רבים מאתנו, שלא לומר רובנו ככולנו, אינם אנשי מקצוע בתחום זה. חשוב לדעת כי הגדרת המערכת, שהיא תנאי הכרחי ליכולת השימוש בה, הכוללת את סוג ואופן ההתחברות, שם הרשת, אמצעי ההצפנה ועוד צריך לעשות עם ספקית האינטרנט. לאחר ההגדרה אין יותר צורך בקיומו של קשר חוטי בין המחשב לראוטר וניתן להתקשר ולגלוש בצורה אלחוטית.

היות שהאינטרנט הוא כיום סביבת העבודה של רבים מאתנו והנגישות אליו וזמינותו עבורנו היא חשובה ביותר ולא אחת קריטית, מומלץ להפקיד את מלאכת התקנתה של רשת אלחוטית בבית בידיו של טכנאי מחשבים מנוסה, מאומן ומיומן בהתקנת מערכות אלחוטיות בכלל ובבתים פרטיים בפרט. חשוב לציין, כי ייתכן כי הרשת לא מכסה באופן שווה את כל מתחמי הבית, בין אם בגלל קיומן של קומות אחדות בו וריחוקן ממיקום הנתב והן בגלל גודל הבית, עובי קירותיו, סוג החומר ממנו הם עשויים ועוד. במצב זה יידרש חיבור נקודות גישה נוספות שיאפשרו ויקלו על הגולשים במקומות ה”בעייתיים” בבית לגלוש בנוחות וללא תקלות.

עלות – תועלת

אף שבשנים האחרונות הצליחו יצרניות הציוד להתקנת רשת אלחוטית לפשט את התקנתו כך שניתן להתחיל לעבוד מרגע החיבור, יצרניות רבות מספקות “אשפים” הקלים להבנה ומקלים על ההתקנה. חלק מהן מציעות שירות תמיכה טלפוני ועם זאת- עלות שירותו של איש מקצוע עשויה להתברר כזניחה כבר בתוך זמן קצר, כאשר תיווכחו ביתרונות ובתועלות הרבות והעצומות מהאפשרות לעבוד בכל מקום בבית ועם כל מחשב.

חשוב לדעת, כי בין אם אתם מתקינים את הרשת בעצמכם ואין אם מתקין אותה טכנאי מקצועי חשוב לוודא כי מופעלות אופציית האבטחה על הרשת. חלק הארי של הרשתות אינן מוגנות כברירת מחדל ולכן תנאי הכרחי להגנה על הרשת ואבטחתה הוא שינוי מספר הזיהוי שלה – SSID- ושינוי סיסמת המנהל. הסיבה להכרח לעשות זאת הוא בגלל שהמספר והסיסמה ידועים להאקרים. לכן השינוי נדרש והכרחי כדי להפוך את הרשת למוגנת ומאובטחת מפני פריצה. סתימת החורים הפוטנציאליים של הרשת תאפשר לכם לעבוד עליה בראש שקט.

הרשת של הבית

רשת מחשבים ביתית אינה מחייבת ולמעשה מייתרת את הצורך בהשקעה כספית מיותרת, לדוגמה: ניתן להשתמש במדפסת אחת, אשר ניתן להתממשק אליה מכל מחשב באמצעות הרשת האלחוטית. כאשר כמה מבני המשפחה מתקשרים זה עם זה, גם ואולי בעיקר בעת משחקים, ניתן להעביר קבצים, תמונות ועוד והכל במהירות ובקלות באמצעות הרשת הביתית. לרשת יש יתרונות רבים בתוך הבית אבל חשיבותה העיקרית הוא בכך שהיא מאפשרת לקיים תקשורת רציפה ואפקטיבית עם העולם שמחוץ לו ( עולם תוסס שרובו ככולו נמצא באינטרנט).

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support