מה היא רשת ביתית ואיך היא מחברת אותי לאינטרנט?

רשת ביתית היא התשתית ההכרחית לחיבור מחשב אל רשת האינטרנט. בהינתן העובדה כי שיעור הנזקקים לאינטרנט עולה מיום ליום, הופכת תשתית זו לחיונית מאין כמוה. חשוב להבחין בין רשת האינטרנט לבין רשת ה- WIFI, שאף היא חשובה ביותר ולא אחת ניתן להתחבר במקומות מסוימים אל האינטרנט (לפעמים רק) באמצעותה.

כאשר אנחנו מדברים על רשת ביתית אנחנו מדברים על שני דברים בסיסיים, חיוניים ונדרשים:

  1. חברת תקשורת (להלן- ספקית) המאפשרת חיבור לרשת האינטרנט לצורך כתובת IP (לכל מחשב יש כתובת ייחודית משלו) המאפשרת יצירת קשר עם שרתים ומחשבים רבים בכל מקום בעולם, לרבות עם ספקיות שירותי אינטרנט רבות.
  2. תשתית – חברת תקשורת כל שהיא המספקת ומנגישה את החיבור הפיזי אל הספקיות השונות מהן ניתן לבחור כגון: בזק, הוט, חברת חשמל וחברות סלולאר אחדות שמספקות גם שירותי אינטרנט ביתי.

כיום, יש בבתים רבים מחשבים אחדים, וכל אחד מהם מאפשר חיבור וגישה אל רשת האינטרנט. די בהימצאם של שני מחשבים כדי שהתקשורת ביניהן תיעשה במסגרת רשת. מה שמאפשר את התקשורת בין המחשבים הוא נתב (ראוטר). עם הפעלתו ניתן לקיים תקשורת בין המכשירים השונים, מחשבים וסמארטפונים.

אם בעבר התבצע החיבור בעזרת כבל רשת- כיו הוא מתבצע בטכנולוגיית WIFI. מדובר ברשת אלחוטית, שאינה מחייבת תשתית פיזית. חיבור אל הרשת הביתית באמצעות רשת האותות האלחוטית מאפשר גישה חופשית וישירה על רשת האינטרנט.

שימושים נוספים ברשת הביתית

הרשת הביתית האלחוטית מהווה ערובה לשמירה ולהגנה על מידע חיוני. בהעדר כבל פיזי, היא לא חשופה למגעים שונים, לרבות התנכלות מכוונת וחבלה מתוכננת. הרשת מאפשרת צילום מסמכים והדפסתם במדפסת הביתית. חיבור לאינטרנט אינו בהכרח מטרת הרשת, אף כי מדובר באפשרות שלא ניתן להפריז בחשיבותה; יש מי שמסתפקים בעיקר ביכולת ההתקשרות של מכשירים המחוברים לרשת הביתית זה עם זה.

חשוב לציין, כי גישת המכשירים בבית אל האינטרנט מתאפשרת הודות לקיומה של הרשת הביתית, המשמשת כמתווכת בין המכשירים בבית ובין רשת האינטרנט.

הרשת הביתית והעולם הגדול

האפשרות להתחבר לאינטרנט באמצעות הרשת הביתית מקלה מאוד על החיים, מגוונת ומעשירה אותם. היא מאפשרת לעבוד חלק מהזמן (או מרביתו) מהבית, לבצע מסחר אלקטרוני, להציע מוצרים או שירותים שונים, לבנות חנות מקוונת, ללמוד, לחקור, לשחק, לשלוח דואר אלקטרוני, לפעול ברשתות החברתיות ועוד. האינטרנט מאפשרת חיסכון בשניים מתוך שלושה המשאבים החשובים ביותר לכל אדם (הראשון הוא, כמובן, הבריאות): זמן וכסף. היא מייתרת את הצורך לכתת רגליים בחיפוש אחרי מוצרים ושירותים, בכך שניתן לעשות זאת מבלי לקום כלל מהכיסא…

במקרה של העדר שביעות רצון משירותיה של ספקית תשתיות, אם בשל שירות לקוי או בגלל מחיר גבוה, ניתן לצרוך שירות מחברה אחרת. כך או כך, התשתית הנדרשת לקיומה של רשת ביתית היא מסובכת. לא מדובר עוד במכשירים המחוברים זה אל זה בפקעת סבוכה של כבלים וחוטים, המקשים למצוא מה שייך למה.

רשת ביתית מאפשרת חיבור של מקום קטן אל העולם הגדול, ובכך מתחוורת משמעות היות העלם כולו כפר גלובלי, שבו מי שיש לו רשת ביתית פשוטה יכול להתחבר עם כל העושר העצום, הבלתי נדלה, שמציעה, מנגישה ומזמנת רשת האינטרנט.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support