אינטרנט סיבים אופטיים

שאלות נפוצות על סיבים אופטיים

הטכנולוגיה של סיבים אופטיים נגישה וזמינה למשקי בית ועסקים, למרות שעדיין מדיניות הרגולציה לא גובשה על ידי משרד התקשורת. עם זאת לפחות 2.2 מיליון ממשקי הבית ומהעסקים בישראל קרובים לקצה של סיב אופטי קיים ופעיל. אם אתם עומדים לפני בחירת ספק אינטרנט ומעוניינים בחיבור המבוסס על סיבים אופטיים, לפניכם כמה תשובות לשאלות נפוצות שאולי מטרידות אתכם.

חיבור אינטרנט לעסקים

מסלול האינטרנט הרגיל לא תמיד מספק את כל הצרכים של העסקים. ברוב המקרים החיבור אינו יציב מה גם שהוא לא מציע רמת אבטחה גבוהה, מענה איכותי לגיבוי, הגנה מקסימלית על הפרטיות וכן הלאה. כמו כן החיבור עצמו צר למדי (עד 100 מגה). עם זאת שוק התקשורת לעסקים בישראל משתנה במהירות, כך שכיום אין כלל צורך במרכזיה או בחדר מחשבים בעסק עצמו. למעשה אין כלל צורך במוצרי תוכנה: רשת האינטרנט הפכה גם לרשת התקשורת, המחשוב והטלפוניה של עסקים בכל סדר גודל. כתוצאה מכך אין זה בלתי נמנע וחשוב שהחיבור לאינטרנט יהיה כמה שיותר יציב, מאובטח ואיכותי ויספק מענה לצרכים שלכם, מכל ההיבטים.

איך אוכל לדעת אם הבית או העסק שלי קרובים לחיבור של סיב אופטי פעיל?

החברות שפועלות בשוק אינן מספקות מידע מדויק לגבי חיבור לסיבים אופטיים, לכן כדי לדעת אם ישנו סיב אופטי פעיל הקרוב למקום מגוריכם, או לחלופין לבית העסק שלכם, עליכם לפנות לחברה שמתמחה בסיבים אופטיים ויכולה לספק לכם את הפתרונות המתקדמים, החדשים והיעילים ביותר. ולהציע את כל המידע שעליכם לדעת, לפני שמקבלים החלטה.

איך בוחרים חיבור אינטרנט המבוסס על סיבים אופטיים לעסקים?

כדי לבחור חיבור אינטרנט עליכם קודם כל להבין מהם הצרכים שלכם, תוך שאתם מסתכלים שנתיים, שלוש קדימה ומתכננים בהתאם. לאחר מכן עליכם לבדוק אם התשתיות הפנימיות שיש לכם בעסק אכן מתאימות לחיבור לאינטרנט ומאפשרות להעביר את כל החיבורים לרשת. בשלב הבא יש לאחד בין התשתיות, שכן רשתות מקבילות הן בזבוז כסף. כדי שהחיבור יהיה מותאם לצרכי העסק בדיוק מומלץ לפנות לייעוץ מטעם מומחים בתחום. בעזרת ייעוץ מקצועי תוכלו גם לקבל החלטות טובות ולהבין אילו רשתות נוספות חיוניות לעסק ואלו לא. כמו כן מומלץ לקבל הצעת מחיר מכמה ספקים במקביל ולבדוק סוגיות חשובות כמו סוג התשתית, רמת ואיכות השירות, תמיכה טכנית, מערכת ההגנה, הגיבוי והשרידות של החיבור, העלויות של שירותי דוא”ל ו- OFFICE וכן הלאה.

היכן ניתן למצוא חיבור המבוסס על סיבים אופטיים במחיר אטרקטיבי?

לרוב המחירון על השירות שמספק ספק האינטרנט נמצא באתר החברה, או לחלופין הוא נשלח לעסק בהתאם לבקשה. בכל הצעת מחיר שמקבלים בהחלט ניתן לנהל משא ומתן על המחיר והשירותים הכלולים ולנסות להשיג את ההצעה האטרקטיבית ביותר. ישנן חברות גדולות שמחיריהן קבועים ולכן לא תמיד תהיה יכולת לנהל מו”מ על המחירים, בעוד שאחרות כן יגלו יותר גמישות. לכן כדאי לנסות לקבל הצעת מחיר מכמה ספקים ורק אז להחליט.

מה יותר מומלץ – חיבור אינטרנט עסקי או פרטי?

החיבור הפרטי יותר זול יחסית ונע סביב 100 ₪ עבור תשתית ISP. עם זאת חיבור מסוג זה מתאים יותר לעסקים קטנים שמתנהלים מהבית או ממשרד קטן. במידה ואתם מנהלים עסק גדול מומלץ לבחור בחיבור יותר יציב המאובטח מפני התקפות, מציע שרידות גבוהה יותר וגיבוי איכותי. כדאי לבחור בחבילה התפורה למידותיו של העסק ומותאמת לצרכיו כיום, ובעתיד ורצוי שלא להתחייב לאף ספק לתקופה שעולה על שנה, כי יכול מאוד להיות שבתום השנה לספק מתחרה תהיה הצעה הרבה יותר אטרקטיבית.

האם מומלץ לעבור לתקשורת אחודה?

התשובה היא בהחלט כן. לתקשורת אחודה יש יתרונות רבים וכיום ישנן חבילות במחירים מאוד אטרקטיביים. מהפכת הענן והווירטואליזציה עזרו להתאים את התקשורת האחודה לצרכים ודרישות של עסקים בסדרי גודל שונים ואין ספק שמעבר מסוג זה רק יעזור לכם לחסוך בהוצאות התקשורת והטלפוניה, להיפטר מציוד, מתוכנה ומהצורך בתפעול ותחזוקה ולהתמקד בעסק, במכירות ובשירות. כיום אין צורך בתשתיות מקבילות ונפרדות, תשתיות נפרדות משתלמות יותר לספק אך לא לעסק.

בשורה התחתונה: ישנם המון פתרונות קיימים בשוק המאפשרים מעבר לחיבור אינטרנט המבוסס על סיבים אופטיים. כדי שהבחירה שלכם תענה על הצרכים והדרישות ועל מנת שהתהליך יהיה כמה שיותר מסודר ויציע את כל הפתרונות הקיימים, פנו לאשר תקשורת על מנת לקבל ייעוץ מקצועי.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support