התפתחות שוק הטלפוניה

אם בעבר היה זה דואר ישראל שהיה אחראי על התקנת קווי הטלפון, כיום הטכנולוגיה התקדמה בתחום וחברות רבות מציעות לנו שירותי תקשורת איכותיים במועד אספקה מהיר במיוחד. מה קרה מאז ועד היום ומהי ההיסטוריה של שוק הטלפוניה בישראל? כל הפרטים לפניכם.

עד לא לפני זמן כה רב, תחום התקשורת בארץ לא היה כל כך מפותח. כולנו זוכרים את הסיפורים על כך שכדי להתקשר לבני משפחה בעיר אחרת, היה נדרש תיאום מראש של שבועות ווידוא המועד עם מכתב. לאחר מכן, כאשר התאפשר להתקין טלפונים בכל בית, היה זה דואר ישראל שדאג לכך, ולעיתים היו עוברות שנים מרגע ההזמנה עד ליום ההתקנה בפועל. את דואר ישראל החליפה בזק, שהפכה לספקית הקווים העיקרית והוותיקה ביותר בישראל, כאשר בדרך אל המצב אותו אנו מכירים כיום, זרמו הרבה מים בנהר הזמן.

שתי יצרניות שלטו בתחום הטלפוניה בישראל

עם התקדמות הטכנולוגיה גם היכולות השתפרו. בזמנו, השוק המקומי לא היה פתוח לשחקנים רבים ובארץ שלטו שתי חברות עיקריות המציעות פתרונות לעסקים – תדיראן וטלרד. חברת תדיראן סיפקה מרכזיות קורל אשר יכולות להגיע לקיבולת של אלפי שלוחות. טלרד לעומתה, הייתה מזוהה עם מרכזיות הכוכב וגם היא נתנה מענה לעסקים גדולים וקטנים כאחד תוך שהציעה טווח אפשרויות רחב. עם זאת, היות והייתה מניעה משחקנים אחרים להיכנס לשוק הטלפוניה, לא התקיימה תחרות ושירותים אלו שסופקו על ידי שתי החברות, אופיינו בעלויות גבוהות שהיו כעול על עסקים מכל סוג. במיוחד בגלל שעל כל שירות הם נדרשו לשלם כסף רב.

שנות ה – 90 הובילו לשינוי בשוק

תחושת המרמור של אנשי העסקים והחיפוש אחר אלטרנטיבות זולות יותר, הובילו לכך שבסופו של דבר נפתח שוק המרכזיות בישראל באזור שנות ה – 90. חברת יורוקום הייתה הראשונה לשבור את המונופול של שתי החברות הגדולות ויבאה לארץ את המרכזיות של חברת פנסוניק הבינלאומית. כניסתה לשוק המקומי אפשרה לעסקים ליהנות ממגוון חדש של אפשרויות במחירים אטרקטיביים ולכן המותג תפס תוך שהוא משרת את רוב העסקים עד היום. חברה נוספת שהצליחה לחדור את השוק המקומי הייתה אוויה ולה מרכזיות מסוג AVAYA IP OFFICE. חברה זו סיפקה מענה לעסקים הנזקקים לשלוחות רבות.

מה קורה כיום?

כיום וכפי שכולנו יודעים, ישנו מגוון גדול של ספקי קווים וחברות נוספות הצטרפו אל חברת בזק, ביניהם – הוט, אורנג’ וסלקום אשר לכולן יש את כל האמצעים הטכניים והטכנולוגיים כדי לספק פתרונות מתקדמים הן ללקוחות עסקיים והם לפרטיים. בנוסף, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת מועדי אספקה נוחים במיוחד וזמן ההמתנה יכול להסתכם ב – 24 שעות בלבד. התחרות הגדולה שקיימת בתחום, הובילה להוזלה משמעותית של המחירים, הוזלה שהובילה לשינוי מהותי גם בתחומי המרכזיות. כיום לרשותם של עסקים עומדות מגוון אפשרויות, לרבות מרכזיות דיגיטליות ומבצעים אטרקטיביים במיוחד. כיום עסקים רבים עוברים למרכזיות דיגיטליות וכניסתן אל השוק מהווה יתרון מיוחד המאפשר יעילות מקסימלית, פונקציות מגוונות וכן מהירות ויציבות, מאפיינים החיוניים להצלחתו של כל משרד ומשרד.

מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    We can connect you BETTER
    מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:

    אולי יעניין אתכם

    מ יו"ר ומנכ"ל קבוצת
    X

    מעוניינים בשדרוג תשתיות קיימות?

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      We can connect you BETTER
      מענה שיווקי מקצועי לכל שאלה:
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support